0  |  1

ماراتن برنامه نویسی "هاکاتریپ" دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

ماراتن برنامه نویسی "هاکاتریپ" دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد
اولین ماراتن برنامه‌نویسی موبایل و وب در حوزه‌ی گردشگری، با عنوان هاکاتریپ، طی سه روز از 25 تا 27 فروردین با حضور 15 تیم و بالغ بر 70 نفر توسط مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.این ماراتن با هدف پوشش‌ خلاهای موجود در حوزه‌ی گردشگری و سفر و با حمایت شرکت علی‌بابا دات آی آر (دارای سامانه شناخته شده اینترنتی خرید بلیط هواپیما) برگزار شد. تیم‌ها و افرادی که سابقه‌ی فعالیت تیمی و آشنایی قابل توجه با برنامه‌نویسی، ایده‌پردازی و پیاده‌سازی آن را داشتند، در رویداد هاکاتریپ شرکت کردند که از بین، 5 تیم از شهرهایی غیر از تهران در رویداد مشارکت داشتند.
در این ماراتن، تیم‌ها در رقابتی سخت و نفس‌گیر طی سه روز و زیر ‌نظر مربی‌ها (منتورها) بر روی پیاده‌سازی ایده‌های خود کار کردند تا ایده‌ها به مرحله‌ی ارائه برسد. راهکارهای نوآورانه تیم‌ها می‌بایست در قالب اپلیکیشن‌های وب و موبایل به مرحله‌ی اجرا و ارائه درمی‌آمد.
جهت ارائه ایده‌ها، سه چالش در ابتدای رویداد مطرح شد: چالش‌های اول و دوم، به ترتیب در ارتباط با طراحی پلتفرم یکپارچه‌ی اماکن گردشگری داخلی و ایجاد سامانه‌ی جامع اطلاعاتی برای گردشگران خارجی بودند؛ چالش سوم نیز با موضوع آزاد مطرح شد، مشروط بر اینکه دارای این سه ویژگی باشد: اولین نمونه‌ی داخلی باشد، به طور مستقیم به صنعت گردشگری و سفر اشاره داشته باشد و نیز دارای ویژگی نوآوری باشد. در روز آخر رویداد هاکاتریپ، صاحبان ایده در زمان پنج دقیقه‌ای راهکارهای نوآورانه‌ی خود را ارائه و در مقابل داوران از آن دفاع نمودند. پس از پایان فرصت و به چالش کشیدن نمونه‌های تولید شده، داوران در نهایت با توجه به معیارهای مشخصی، تیم‌های اول تا سوم رویداد هاکاتریپ را از میان شرکت‌کنندگان انتخاب کرده و به هر تیم جوایزی ارزنده اهدا شد.
تیم‌های Almost a Bit از دانشکده علوم ریاضی دانشگاه شهید بهشتی (با ارائه راهکاری خلاقانه در ارائه مکان‌های گردشگری بر اساس حالات روحی و روانی افراد و در قالب یک نرم‌افزار موبایل اندرویدی) و SBUter از دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی (با ارائه راهکاری نوآورانه در ارائه مکان‌های گردشگری، تصمیم‌گیری با دوستان و تسهیل این تصمیم‌گیری و در قالب یک نرم‌افزار موبایل اندرویدی) و Eyes On  از کارشناسان شرکت ایزایران (با ارائه راهکاری در زمینه رفع چالش اول) به ترتیب مقام‌های اول، دوم و سوم رویداد هاکاتریپ را کسب کردند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دانشگاه شهید بهشتی
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com